Isnin, 5 Julai 2010

LOKASI STRATEGIK.....?!

Perpustakaan baru SKTR 1 telah berubah wajah. Kini kedudukannya yang strategik di tempat baru mencernakan peranannya sebagai gedung ilmu. Peranan sebagai sumber ilmu mungkin antara faktor lokasinya begitu terpencil. Namun perlu diingat, lokasi baru hanyalah berrfungsi sebagai pelaksanaan Program Nilam. Aktiviti peminjaman buku dijalankan di Perpustakaan Mini yang terletak di antara Pra sekolah dan kelas 4 Terbilang.

Lokasi baru yang kondusif pastinya meransang minat pelajar SKTR 1 untuk bertandang. Mudah-mudahan begitulah..... namun yang pasti ia menyiksakan para guru. Almaklum di tingkat 4, sudah pasti memerahkan keringat dan seluruh tenaga bagi guru-guru yang kurang stamina. Tapi alah bisa tegal biasa..... bahkan ia menjadi satu rutin senaman untuk mengurangkan kolesterol.

Bilik Perpustakaan ini juga menempatkan Bilik Audio Video. Bilik ini dilengkapi dengan set televisyen yang menyediakan perkhidmatan Astro Kampus. Guru-guru boleh menjalankan aktiviti pengajaran dan pembelajaran dengan selesa. Bagi menggalakkan murid-murid membuat pinjaman buku dan menanamkan minat membaca pada waktu rehat, sebuah Perpustakaan Mini telah kami wujudkan di tingkat bawah berhampiran Gelanggang Muafakat. Kedudukan Perpustakaan Mini yang mudah dikunjungi oleh semua warga sekolah ini membolehkan aktiviti sirkulasi ( peminjaman dan pemulangan ) dapat dijalankan dengan lebih efektif.

PINTAR BAHASA:

alah bisa tegal biasa bermaksud oleh kerana sudah biasa yang susah pun tidak terasa lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan